Home
Menu
Zoek
Zoeken Annuleren

4.8 Klachten

Klachten

Wij willen het graag goed hebben met elkaar op school. Daarom is het belangrijk dat het wordt aangegeven als iets niet bevalt. Veel klachten blijken in de praktijk eenvoudig op te lossen.
We verwachten dan ook van ouders dat ze in geval van problemen altijd eerst naar school komen en daar niet mee wachten. Ook vragen en opmerkingen kunnen dagelijks worden besproken met de leerkracht of directie.

Binnen de Oliebron hebben wij ook een vertrouwenspersoon: Ada Bouwers. 

De Wet Primair Onderwijs vermeldt in artikel 14 dat elk bestuur een regeling moet opstellen voor het behandelen van klachten en een klachtencommissie moet instellen. 

 

In de groepen besteden we structureel aandacht aan de omgang met elkaar. Wij stimu- leren kinderen elkaar complimenten te geven en problemen bespreekbaar te maken.

Hierbij heeft de leerkracht vaak een bemiddelende rol.

De klachtenprocedure staat op de website van Viviani.

Media
  • klachtkanspleister